Lægens tilbagemelding

Så ringede lægen tilbage..

De var blevet enige om at jeg skal trappe op til 25mg i 2 uger, derefter - forhåbentlig - nedtrapning igen efter skema. Jeg skal også lige ha' taget nogle flere blodprøver, 19/12, 27/12 og 9/1, hvorefter lægen vil kontakte mig igen. Hvis ikke tilstanden bliver bedre, overvejer han en PET skanning, men den kræver total udtrapning af Prednisolon, og det vil nok være ret smertefuldt sådan som jeg har det lige nu, mener han.

I går fik jeg endnu en behandling hos Osteopaten, en total gennemgang af kroppens led og nakkeregionen. Rart og afslappende, men om det har nogen effekt på længere sigt er svært at sige. Vi har aftalt en behandling mere i næste uge.

I hvert fald  var jeg fuldstændig vissen, da jeg kom hjem derfra, mør, men også afslappet i hele kroppen. Måske gjorde det ikke så meget at jeg måtte springe vandfitness over fordi jeg ventede på lægens opkald:)

ps. Lidt research siger mig, at man hovedsagelig fokuserer på at udelukke at der er tale om kæmpecelle karbetændelse (som godt kan være tilstede uden de specifikke symptomer), og samtidig analyserer blodprøverne for tegn på andre bindevævssygdomme. Disse prøver er der ventetid på, så det giver mening at jeg får lov at være i fred julen over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar