Kontrol, 8 måneder

Fredag var jeg til kontrol på gigtambulatoriet. Som forventet argumenterede lægen igen for at lægge blokader i skuldrene, men jeg har nu heller ikke ændret standpunkt, så jeg takkede igen nej.

Situationen er pt at jeg oplever stadig stærkere muskelstivhed i morgen og formiddagstimerne, og smerter forekommer ikke kun i skuldrene, men i lige så høj grad i lægge, lår, balder og arme - og ind imellem også i hænder og fingre.

Blodprøven torsdag viste dog, at der ikke er aktuel inflammation, idet crp var i normalområdet, ca. 6,5. Derfor skal jeg fortsætte nedtrapningen af Prednisolon og få taget blodprøver hver 4. uge.

Jeg er så træt af at være ukampdygtig, så nu har jeg besluttet mig for at bide tænderne sammen og gøre lige nøjagtig som jeg har lyst til! Foråret banker på og jeg har været en del i haven. Alt foregår i adstadigt tempo, men jeg kommer dog fremad og bliver ved så længe jeg kan. Så må jeg tage skraldet bagefter, jeg kan endnu ikke mærke forskel - det gør jo pokkers ondt uanset!

Det er nu 2. uge med 8,75mg Prednisolon, som jeg skal holde mig på i 4 uger før næste nedtrapning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar