8 uger efter kontrol

Ny blodprøve i dag viser (så vidt jeg ukyndige kan læse tallene) en bedring over hele linjen. Crp'en er faldet lidt igen til 10,7, så alt burde jo være i sin skønneste orden, men det er desværre ikke noget, der kan mærkes på min gamle krop.

Højre hånd, arm og skulder er ikke særligt anvendelige de første timer af dagen, og bestemte bevægelser er temmelig smertefulde. Balder, lår og underben er stive og ømme, og det er nærmest umuligt at komme ned i knæ eller op fra stolen. Musklerne i nakke/skulderåg er ømme og stive, og kræver en del bevægelsesøvelser før jeg kan dreje hovedet helt normalt.

Jeg forsøger dog alligevel at bruge kroppen så meget som muligt, og udføre det arbejde i hus og have, som jeg gerne vil. Bl.a. har jeg brugt weekenden på at klippe et kæmpe læs grene fra nogle fældede træer i stykker, og sammen med nogle hjælpsomme børnebørn fik vi også brændt det af ude på marken. Men sådan et par dage koster på energikontoen, og efter mandagens formiddagsrengøring faldt jeg da også bagover på sofaen en time eller to...

Med tanke på blodprøven i dag har jeg udsat nedtrapningen af Prednisolon et par dage, men må nok til det i morgen. Jeg kommer da ned på 6,25mg om dagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar