Kontrol - på afstand

På grund af den verserende Coronavirus blev den planlagte kontrol aflyst, men gigtafdelingen fandt tid til at ringe mig op. Endnu engang en læge jeg ikke har mødt før, men heldigvis tålmodig. Da mine blodprøver har været absolut tilfredsstillende de sidste 10 måneder, og jeg i det store og hele har det godt, måtte jeg indstille mig på at forsøge den sidste nedtrapning af Prednisolon.

Jeg har i 4 måneder fået en daglig dosis på 5mg (1 tablet), som nu skal skæres ned med en kvart tablet for hver måned. P.t. er der gået en uge med 3/4 tablet, og jeg har endnu ikke mærket den store forandring. Muskelsmerterne er der til stadighed, men jeg kan da foretage mig nogenlunde hvad jeg vil - under forudsætning af, at jeg er parat til at tage 'følgerne' i form af total ømhed i kroppen henad aften.

Gennem det sidste halve år har jeg været ret påpasselig med mine elastikøvelser for arme og skuldre. Gennem vinteren har jeg dagligt tilbagelagt 4-5km på motionscyklen, og nu har jeg da også taget nogle små cykelture i det fri. Ud over det bruger jeg mig selv en hel del i haven, hvor jeg dagligt tager nogle timers fysisk arbejde. Så det går da, jeg kan igen sidde på hug, kravle på alle fire (og komme op igen), og køre med et halvt læs på trillebøren.

Min plan er at intensivere cykelturene, jeg ville jo rigtig gerne ud og køre lidt længere ture i vores smukke, bakkede landskab. Og måske tage nogle dages cykeltur på hærvejen sammen med min søster. Så jeg må tage mig selv i nakken, når disse dages regn og blæst får en ende. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar